Hopin vaihdosta ei ole kokemusta, mutta oman aseeni hopin sain pienellä muokkauksella varsin toimivaksi.
Noudatin pääpiirteittäin näitä ohjeita:
OhjeKannattaa kuitenkin vähän soveltaa jos keksii itse parempia ratkaisuja. Esimerkiksi 5. vaiheen leikkaamisen voi välttää jos piippu irtoaa vain vetämällä, ja joissain yksilöissä liimaus on jo valmiiksi irronnut. Tämän jälkeen leikkaa piipun muovinen "jatkopala", jossa alkuperäinen hoppikumi on kiinni, noin puolivälistä poikki jotta sitä voi käyttää vielä piipun sovittamiseen hoppiyksikön sisään.
Nyt aseeseen voi sovittaa uuden vakiomallisen piipun ja hoppikumin. Kumin ja piipun väli kannattaa tiivistää teflonteipillä ja mahdollisesti vielä teipata kumin päältäkin, sillä piipun ja kumin välinen tiiviys ei ole enään yhtä hyvä koska niiden ympärille jää paljon tyhjää tilaa. Piippu pitää kohdistaa tarkasti jotta kumi osuu painajan kohdalle, ja sovitus kannattaa testata ennen yksikön lopullista kokoon liimaamista
Luulisin tämän olevan helpompi ratkaisu kuin koko koneiston vaihtaminen, mutta saattaa kyllä epäonnistuakin. Olen testannut tämän toimivaksi vakiosuuttimella sekä G&P:n M16a2 suuttimella (joka toimii ainakin omassa aseessani hyvin vaikka on hieman lyhyempi kuin vakio). Muutaman kuukauden olen muokatulla hopilla pelannut ja toistaiseksi on toiminut huomattavasti paremmin kuin vakio.